Nowy Trek Verve+ 1: lekki elektryk do miasta z silnikiem Hyena!

Poznaj nowy model w kolekcji Treka – Verve+ 1, czyli lekki elektryczny rower miejski oparty o silnik w piaście Hyena.

Drukuj
Trek Verve+ 1 Trek

Elektryczny rower miejski ważący podobnie jak zwyczajny mieszczuch bez wspomagania… mniej więcej tak można opisywać nowego Verve+ 1, który niedawno dołączył do kolekcji Treka. Poznajcie szczegóły na temat tego lekkiego i komfortowego elektryka!

Elektryczna rewolucja trwa, a producenci rozbudowują swoją ofertę tak, aby sprostać coraz precyzyjniej kształtującym się potrzebom swoich klientów. Dobrym przykładem takiego kierunku rozwoju jest nowy Verve+ 1, który dołączył do kolekcji Treka. To ciekawa koncepcja zakładająca rower o budowie i wyposażeniu podporządkowanym komfortowi, o bardzo wygodnej pozycji, ale z lekką jednostką napędową. Dotychczas bywało jednak tak, że lekkie silniki trafiały najczęściej do szybkich modeli urban, a tu widzimy nieco inny kierunek... Ciekawy jest też sam silnik, bowiem jest to wspomaganie lekkim systemem w tylnej piaście od marki Hyena, dzięki któremu sumaryczna masa całego Verve+ 1 oscyluje koło 18 kg. To bardzo mało, gdy weźmiemy pod uwagę, że mówimy o rowerze z pełnym wyposażeniem dodatkowym!

 

 

Lekki i komfortowy e-bike do miasta

Cała idea, jaka stoi za nowym modelem to zaproponowanie lekkiego roweru miejskiego, który ma wszelkie cechy użytkowe, jest komfortowy, a moc silnik ma być wystarczająca do tego, aby ograniczyć zmęczenie. Sercem nowego modelu jest nowa aluminiowa rama typu low step, czyli mająca bardzo niski przekrok ułatwiający wchodzenie. W jej wnętrzu ukryto baterię o pojemności 250 Wh. Ona zasila silnik Hyena zlokalizowany w tylnej piaście. Ta lekka jednostka ma maksymalny moment obrotowy 40 Nm, czyli ,,w punkt” jeśli rower ma służyć na krótkie dojazdy po mieście. Zasięg nowego modelu Trek szacuje na 56 km, co oczywiście jest uzależnione od wielu czynników. Można spodziewać się, że 30-40 km będzie osiągalne bez problemu, a to – przy rowerze miejskim – oznacza ładowanie co kilka dni, w zależności od pokonywanych dystansów. 

 
 

 

Lekkie wspomaganie oznacza oczywiście brak super mocnego kopnięcia podczas ruszania, czy mniejszy zasięg, pamiętajmy jednak, że to rower do miasta i na krótkie trasy, a wszystko rekompensuje masa wynosząca około 18 kg, która – w razie potrzeby – pozwala nawet wnieść rower po schodach bez katowania się. Warto dodać, że gdyby jednak ktoś zechciał wybrać się Verve+’em na dłuższą wycieczkę to istnieje możliwość dołożenia zewnętrznego extendera baterii o pojemności 250 Wh

 
 

 

Wygodna pozycja i obowiązkowe wyposażenie

Trek podkreśla, że ich nowa propozycja jest przeznaczona do miasta i ma być wygoda w każdej sytuacji. Mamy tu więc wyprostowaną pozycję ciała, wygodne siodło i chwyty kierownicy, a na liście wyposażenia znajdziemy wszystko, co potrzebne na co dzień –  bagażnik, błotnik, nóżkę i oświetlenie zasilane z baterii silnika. Istotne, że bagażnik to produkt w systemie MIK będącym rozwiązaniem bardzo szybkim i łatwym w codziennej obsłudze. Sakwy i inne akcesoria montuje się dzięki temu błyskawicznie. Nie mniej ważny jest też design, Verve+1 ma estetycznie zintegrowane przewody i bardzo nowoczesną linię. Bez dwóch zdań może się podobać! Kropką na i jest wyposażenie dopełniające obrazu roweru bezpiecznego i mającego służyć swojemu właścicielowi, bądź właścicielce – są tu koła w rozmiarze 27,5 cala z oponami o szerokości 2 cale dla podniesienia komfortu jazdy po dziurawych nawierzchniach, czy choćby hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro HD-M275 gwarantujące dużą moc w każdej sytuacji. Napęd to system 1x8 Shimano Acera.

 

 

Cena: 9999 zł

Strona producenta: www.trekbikes.com