Rowery Eddy Merckx wracają na rynek!

5 różnych modeli rowerów szosowych i gravelowych w nowej kolekcji słynnej marki

Drukuj
Rowery Eddy Merckx Eddy Merckx

Po kilku "cichych" latach, kultowa belgijska marka założona przez najbardziej utytułowanego kolarza wszech czasów, Eddiego Merckxa, wraca z przytupem na kolarską scenę z bogatą, licząca 5 modeli kolekcją rowerów szosowych i gravelowych, a dodatkowo rowerem retro. Poznajcie jej szczegóły!

Kilka lat po zakończeniu w 1978 roku kariery sportowej, "Kanibal" zajął się produkcją rowerów. Marka Eddy Merckx szybko zyskała popularność, a na produkowanych przez nią ramach i całych przez trzy dekady jeździły rzesze amatorów jak i zawodowych kolarzy, z Tomem Bonenem i Johanem Museueewem na czele. Kilkanaście lat temu legendarny kolarz sprzedał wszystkie swoje udziały w Spółce innemu belgijskiego producentowi rowerów, właścicielowi marki Ridley i de facto słuch o marce zaginął. Teraz wraca ona jednak na kolarską mapę świata.

 

To wspaniały dzień dla rowerów Eddy Merckx, a co za tym idzie, belgijskiej branży rowerowej. Tym nowym impulsem chcemy ugruntować pozycję rowerów Eddy Merckx w segmencie premium rowerów szosowych i szutrowych oraz utrzymać ją w dłuższej perspektywie.”

- Joachim Aerts, prezes Belgian Cycling Factory (właściciel marek Ridley i Eddy Merckx).

 

 

Nazwy poszczególnych modeli odnoszą się do miejsc (lub liczb), które miały szczególne znaczenie w bogatej karierze słynnego założyciela marki. Poszczególne modele mogą być oparte na ramach zbudowanych z włókna węglowego, aluminium oraz stali oraz różnych "fabrycznych" wariantach wyposażenia, a dodatkowo klienci będą mieli możliwość własnej konfiguracji roweru podczas zamawiania roweru na stronie producenta.

Znajdziemy w niej dwa rowery stricte szosowe - aerodynamiczny model 525 oraz długodystansowy Mendrisio), all-road Pévèle, gravelowy model Strasbourg i w końcu model Corsa, czyli zbudowany na tytanowej lub stalowej, customowej ramie rower, który zależnie od wybranej geometrii może być zarówno szosą jak i rowerem szutrowym.

 

525

Nazwa odnosi się oczywiście do ilości zwycięstw, które Kanibal odniósł w swojej przebogatej karierze. Zintegrowany kokpit, agresywna geometria i profile rur, sztywny i responsywny. Ten stricte wyścigowy rower dostępny jest tylko na ramie włókna węglowego i elektronicznym napędzie. Frameset został wyceniony na 3.499 EUR, natomiast najtańszy kompletny rower (na osprzęcie Shimano 105 Di2) zaczyna się od 4.999 EUR.

 

 

Mendrisio

Drugi szosa w kolekcji jest rowerem typu endurance, a nazwa nawiązuje do włoskiego miasta, w którym w 1971 roku Merckx zdobył swój drugi tytuł Mistrza Świata, po pasjonującej walce z ze swym odwiecznym rywalem, Felice Gimondim. Włoch przez cały dzień raz za razem atakował swojego młodszego rywala, ale nie mógł zerwać go z koła i ostatecznie przegrał finisz po eksplozywnym finiszu Belga. Taki właśnie ma być Mendrisio, szybki, dynamiczny, ale jednocześnie komfortowy.

Podobnie jak w 525, Mendrisio też jest dostępny tylko na carbonowej ramie, ale jest znacznie tańszy. Frameset kosztuje 1.999 EUR, a kompletny rower na mechanicznej grupie Shimano 105 to wydatek rzędu 2.699 EUR.

 

 

Pévèle

Upamiętnienie trzech zwycięstw Kanibala w "Piekle Północy". Słynny, 3-kilometrowy odcinek bruku Mons-en-Pévèle, był poligonem testowym dla maszyny all-road, czyli roweru radzącego sobie również dobrze na asfalcie jak i poza nim. 

 

Ten model dostępny będzie na ramach zarówno z włókna węglowego jak i aluminium oraz stali na grupach napędowych dedykowanych zarówno do szosy jak i rowerów gravelowych. Rowery carbonowe zaczynają się od 3.299 EUR, aluminiowe od 1.899 EUR, a stalowe to wydatek rco najmniej 2.149 EUR (Tiagra lub GRX400). 

 
 

 

Strasbourg

Podobnie jak Pévèle, rama szutrowego Strasbourga może być wykonana ze wszystkich trzech materiałów. Jak przystało na nowoczesną konstrukcję gravelową, rower ma olbrzymi prześwit (carbonowa rama pomieści opony o szerokości do 53mm), mnóstwo otworów montażowych zarówno na koszyki na bidon, torby, sakwy czy zintegrowane błotniki oraz geometrią zapewniającą dużą stabilność i pewność prowadzenia nawet w trudnym terenie. Najtańszy gotowy rower, oparty na aluminiowej ramie wyceniona na 1.799 EUR. Za rower zbudowany ze stali zapłacimy co najmniej 2.149 EUR z kolei podstawowa konfiguracja na ramie z włókna to koszt 2.999 EUR

 

 

Corsa

Na koniec prawdziwa "perełka", czyli model Corsa. Tylko stal lub tytan. Ręcznie spawana rama, nadal również przez Johana Vrancxka, którego osobiście zatrudnił ponad 40 lat temu Merckx. Możliwość całkowitej personalizacji geometrii roweru, który może być zarówno szosą jak i rowerem terenowym. Wewnętrzne lub zewnętrzne prowadzenie przewodów, w zależności od wersji prześwit 30mm (szosa), 38mm (all-road) lub 42 mm (gravel). Do tego w pełni customowe malowanie. W tym przypadku nie podajemy ceny, bo każdy projekt jest wyceniany indywidualnie.

 
 

 

Strona producenta: Eddy Merckx